vanliga frågor

Är alla klockor äkta?

Kvalité och förtroende är ledord för oss, så självklart är alla klockor äkta.

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Genom Klarna Checkout erbjuder vi säker betalning via faktura, delbetalning, konto, bank eller kortbetalning.

Klarna betallösning

Är det säkert att handla hos er?

Ja, vi har SSL-Certifikat som ni kan se till vänster om webbadressen med hänglås och “secure”, det betyder att informationen är krypterad. Dessutom så är betalningen säker genom vårt samarbete med Klarna Checkout, läs mer om säkerheten hos Klarna här.

 

Vad kostar frakten?

VI erbjuder alltid fri frakt och fria returer på våra produkter.

Finns det någon garanti?

Ja, vi har garanti på alla våra produkter och det vanliga är 2 års garanti. Ni hittar mer information under Köpvillkor

Varför finns det så få produkter?

Vi arbetar aktivt på att bredda sortimentet och vi lägger till nya produkter varje vecka. Men eftersom vi är nischade mot eleganta och stilrena klockor för en dressad profil så kommer vi aldrig att erbjuda exempelvis renodlade dykarklockor, träningsklockor & liknande och därför blir vårt utbud något mindre i jämförelse med vissa konkurrenter.

Saknar du en klocka eller märke så blir vi glada om ni kontaktar oss så ska vi se om det går att adderas till vårt utbud.

Är du klockleverantör och vill att din klocka ska marknadsföras och säljas på Elegantaklockor.se så är vi glada i att göra en bedömning om era klockor passar in på vår webbutik, tveka inte på att höra av er!

Hur lång är leveranstiden?

Det varierar på olika produkter, antingen mellan 1-3 arbetsdagar eller mellan 2-5 arbetsdagar. Beställningsvaror och leveranser till nordliga Sverige kan ta längre tid.

Vad betyder det med beställningsvara?

Produkter som är markerade med “   Beställningsvara, externt lager. Kontakta kundtjänst!” har vi inte i eget lager och vi har inte lager synkning med leverantören på dessa produkter och därför behöver vi kontrollera att de finns i lager innan beställning, det är därför viktigt att du kontaktar kundservice innan beställning. Så återkommer vi om produkten går att beställa och hur lång leveranstid det väntas bli. Om du beställt en beställningsvara utan att ha kontaktat kundservice så kollar vi med våra leverantörer om det går att lösa en leverans, om inte så återbetalas pengarna alternativt erbjuds du en liknande klocka.

Vad följer med vid köp av en klocka?

Det medföljer alltid en originalbox och dokumentation,
precis som när du handlar hos en fysisk butik.

Jag ångrade mig snart efter beställning, går det att stoppa beställningen?

Det kan gå att stoppa beställningen om ni hör av er så tidigt som möjligt, men har beställningen redan börjat hanteras så går det inte att annullera beställningen.

Hur returnerar jag min produkt?

Genom att först höra av dig till kundsupporten via mail, i mailet uppger du order nr, artikel nr, anledning till returen och därefter får du svar med information om returen inom 24 timmar. Klicka på länken för att komma till kundsupport.

Vem betalar för returen?

Elegantaklockor.se bjuder på leveransen till kunden och även på en eventuell retur, men tänk igenom ditt köp i förväg för att inte skada miljön med två onödiga frakter.

Vad är en cookie?

En cookie är en liten textfil som lagras i din webbläsare för att känna igen din dator vid efterföljande besök.  Ingen personlig information lagras i våra cookies. Läs mer under integritetspolicy & cookies.

Följer ni GDPR?

Ja, vi följer gällande lagar och regler angående personuppgifter. Dataskydd är en förtroendefråga och ditt förtroende är viktigt för oss. Vi håller oss strikt till de förordningar och lagar som finns för insamling av personuppgifter, för att du ska känna dig trygg när du besöker vår butik och handlar produkter hos oss. Läs mer under integritetspolicy & cookies.